חיפושדלג על חיפוש
פרמה גורי - חלק מהטבע שלך pharma guri - coming from nature
חיפושדלג על חיפוש
דלג על

הפרעות רגשיות אצל הסובלים מהפרעות קשב וריכוז

הפרעות קשב ריכוזלא קל להיות ילד או מבוגר היפראקטיבי הסובל מבעיות קשב וריכוז. לא מספיק שניצבים בפניך שלל אתגרים בחיי היומיום, לא תמיד החברה סובלנית והקשים עלולים ליצור גם תסכול. הפרעות קשב ריכוז והיפראקטיביות עלולות להיות מלוות בהפרעות רגשיות יומיומיות, כשכל אחד עלול לסבול מבעיות רגשיות אחרות ובדרגות שונות, החל משינויים חדים במצב הרוח, דרך הפרעות חרדה ועד דיכאון מתמשך. לכן, חשוב מאוד לעקוב אחר מצבי הרוח של ילדים בעלי הפרעות קשב ריכוז היפראקטיביות כדי להעניק להם תמיכה ועזרה אם מבחינים שמצב רוחם ירוד, הם מסתגרים בתוך עצמם או מגיבים בקיצוניות רגשית וכולי.
דיכאון: ילדים בעלי הפרעות קשב ריכוז היפראקטיביות עלולים לסבול מדיכאון. חשוב מאוד לבדוק שהילד מתנהל כרגיל, מגיב בהתלהבות ושמח, משתף פעולה וכולי.
חרדות: חשוב מאוד להקשיב לילדים בעלי הפרעות קשב וריכוז ולנהל אתם שיחה ערה על חששות ופחדים וחרדות, כדי לבדוק האם החרדות שלהם קיצוניות או מופיעות בתדירות חרדה ולגבי מה הם חרדים. לפעמים מדובר בחרדות שניתן לפתור על ידי שיחה מרגיעה או ליווי אישי. אם למשל, הילד חרד שלא יאהבו אותו בחוג החדש, ניתן להגיע אתו לחוג, להכיר בנו לבין ילדים אחרים, לוודא עם המדריך שהילד אכן פעיל ויוצר קשרים חברתיים.
תסכול: ילדים רבים בעלי הפרעות קשב וריכוז היפראקטיביות חשים לעיתים מתוסכלים מכך שההישגים הלימודיים שלהם פחות טובים מכפי שהיו רוצים או שהחברה לא מבינה אותם. חשוב מאוד להעלות את הביטחון העצמי והדימוי של הילד, לתת לו פידבקים חיוביים כשהוא עומד באתגרים וגם להכיר לו ילדים עם בעיות דומות לשלו כדי שיבין שהוא לא לבד או להסביר לו שלכל אחד יש את הקשיים שלו אבל הוא יוכל להצליח בכל דבר שירצה. חשוב מאוד לשמור על מוטיבציה גבוהה אצל הילדים כדי להניע אותם לשאוף קדימה ולמנף את עצמם.
במאמרה פרחי באך ב-ADHD, עדנה דביר, BFRP  מטפלת מוסמכת ממרכז באך אנגליה, בעלת מרכז "מפתן" לניהול משאבי אנוש ותמיכה אישית, מסבירה שילדי ADHD מראים יותר סימפטומים של חרדה, דיכאון, והערכה עצמית נמוכה, נילווה לעיתים קרובות בבעיות סומטיות כגון: כאבי בטן, כאבי ראש, וכאבים בלתי מוסברים.
נמצאה נטייה להתנהגות א-סוציאלית, בהשוואה לילדים אחרים (בעיות של עקשנות, התרסה, סרבנות, התקפי זעם ודיבור תוקפני).
קשיים בתפקוד חברתי: קושי לעכב התנהגות או להתאימה לדרישות הסביבה, גילויי תוקפנות, קשיים בתפיסה והבנה חברתית, נטייה לראות בפעולות האחרים כוונות זדון כלפיהם ולכן מגיבים בצורה אגרסיבית לכל פרובוקציה מינימלית, נטייה להאשמות וקונפליקטים ביחסי גומלין.
ילדי ADHD סובלים מליקויי למידה -  המוגדרים כהבדל משמעותי בין היכולת המנטלית ויכולת האינטליגנציה מצד אחד, וההישג האקדמי כגון: בקריאה וכתיבה, לימוד שפה ומתמטיקה.
ילדי ADHD סופגים זרם מתמיד של כישלונות, תסכולים ואכזבות, וכתוצאה מכך ה"אני" שלהם פגוע מאוד, והדימוי העצמי שלהם נשחק בהדרגה.
מרבית הילדים המוגדרים כלקויי קשב ריכוז והיפראקטיביות מטופלים בתרופות. הטיפול התרופתי מטפל בסימפטומים, אך לא בגורמים למחלה. תרופות לטיפול ב-ADHD מחייבות זמן ממושך, שכן השפעתן היא דיכוי זמני של הסימפטומים ולא ריפוי. הנפוצות ביותר הן: ריטלין, דקסדרין וסיילרט. השפעת התרופות ניכרת כ-30דקות לאחר הלקיחה ומגיעה לשיאה כעבור שעתיים ונעלמת כעבור 4-6 שעות. התאמת התרופות ומינונן נעשית, רק על ידי רופא נוירולוג.

להרחבה בנושא לחצו כאן
לפרטים על ריכוזית להפרעות קשב וריכוז והיפראקטיביות

יצירת קשרדלג על יצירת קשר

יצירת קשר

*
*
מין
* שדות המסומנים בכוכבית הינם שדות חובה
*
checked
עבור לתוכן העמוד