חיפושדלג על חיפוש
פרמה גורי - חלק מהטבע שלך pharma guri - coming from nature
חיפושדלג על חיפוש
דלג על

הפרעות קשב וריכוז - איך מפסיקים לדחות דברים?

אורנה דניאלימאת: אורנה דניאלי, (תואר שני בהתנהגות ארגונית), בוגרת בית הספר לאימון (CTI) מאמנת לילדים, מתבגרים, סטודנטים והורים בעלי הפרעת קשב וריכוז. אני מאמינה בכוחה של הרפואה האלטרנטיבית לסייע ולהקל את ההתמודדות עם המאפיינים של הפרעות הקשב והריכוז בשילוב עם כלים התנהגותיים.
פרטי התקשרות עם אורנה: טלפון: 052-8508007, דואר אלקטרוני: ao_danieli@012.net.il 

"אחרי החגים" הוא ביטוי ישראלי שפירושו שאפשר לדחות ולדחות ותמיד יש איזושהי תקווה/תחושה ש"זה" לא יגיע.

ריכוזית - עכשיו במבצע שאסור לפספס ! - לפרטים לחצו כאן

דחיינות היא מנגנון התמודדות עם החלטה או חרדת התנעה או סיום מטלה.
דחיינות מתאפיינת בהימנעות מודעת מביצוע פעולה או מטלה: כאשר אנחנו נרתעים מהמטרה שאליה אנחנו רוצים להגיע אנחנו מפעילים את מנגנון הדחיינות.
לדחיינות סיבות רבות, היא מונעת מאיתנו התמודדות עם נושאים שונים כמו: פחד מכישלון, פרפקציוניזם, התמודדות עם קבלת החלטות ועוד. לאנשים עם הפרעות קשב וריכוז דחיינות היא קושי נפוץ.
דחיינות יוצרת קושי בתפקוד היומיומי אצל אנשים בעלי הפרעות קשב וריכוז וגורמת לתחושת תסכול מאחר והיא לרוב משבשת את סדר היום וגורמת לרשימה ארוכה של מטלות ומשימות להצטבר ולהידחות וכתוצאה מכך, מגבירה את תחושת החרדה מפני הכישלון, תחושת חוסר אחריות וכדומה.

שמתם לב לדפוס הדחיינות החוזר בחייכם או בחיי הילדים שלכם שסובלים מהפרעות קשב וריכוז?
יש מספר דרכים להתמודד עם דפוס הדחיינות אצל בעלי הפרעות קשב וריכוז.

* ראשית כל, מבינים את הסיבות לדחיינות: כל מתאמן מאופיין בסיבות משלו שגורמות לו לדחיינות. לפעמים מדובר בחשש להיכשל, לפעמים זה פשוט חוסר תשומת לב לחשיבות של אותה משימה, סדר עדיפויות מוטעה או התחמקות מהתמודדות ועוד – אבחנו את הסיבות שגורמות לכם או לילדכם לדחות דברים.
* בהמשך האימון בוחרים נושא אחד שבו רוצים להתמקד כדי לצמצם את תופעת הדחיינות. זכרו, מיקוד הוא חשוב והצלחה אחת גוררת אחריה הצלחות נוספת!
* כדי להפסיק לדחות דברים, חשוב ליישם את הכוונה להפסיק לדחות. כאן נכנסת לתמונה פיתוח תוכנית פעולה שמתאימה למתאמן כדי להתמודד אם גורמי הדחיינות שמאפיינים אותו בנוסף להפרעות קשב וריכוז. לדוגמה:
* פירוק המשימה לשלבים: התמודדות עם כל שלב בנפרד נותנת תחושה של משימות רבות וקטנות ובעיקר פחות מאיימות.
* ניתוח: כמה זמן ייקח כל שלב. חשוב לנהל נכון את הזמן.
* לבעלי הפרעות קשב וריכוז קשה מאוד בהתמודדות יומיומית עם מסיחי דעת, שתאפשר לכם לבצע את המטלות, לעמוד במשימות ולא יהיו לכם תירוצים מדוע דחיתם את אותה משימה שוב ושוב. 
*  קביעת יעד סופי ("דד ליין") שבו המשימה צריכה להיות מושלמת, מומלץ לבחור דד ליין שפוי וריאלי בו תוכלו לעמוד בפרק הזמן ובהתחשב בלוח הזמנים שלכם. 
*  מתן פרס כאשר המשימה הושלמה. תגמול מֵשחק תפקיד חשוב – הוא מעניק מוטיבציה לעמוד במשימה וגם להמשיך למשימות הבאות.
זכרו אפשרי להפסיק לדחות דברים על אף הפרעות קשב וריכוז !

 

יצירת קשרדלג על יצירת קשר

יצירת קשר

*
*
מין
* שדות המסומנים בכוכבית הינם שדות חובה
*
checked
עבור לתוכן העמוד