חיפושדלג על חיפוש
פרמה גורי - חלק מהטבע שלך pharma guri - coming from nature
חיפושדלג על חיפוש
דלג על

כישורים חברתיים ולקויות למידה – פשר הקשר

אורנה דניאלי, מנהלת פורום הפרעות קשב וריכוז, מסבירה על כישורים חברתיים שילדים בעלי הפרעות קשב וריכוז יכולים לרכוש במהלך אימון - כישורים שיעזרו להם לחיזוק הדימוי העצמי וההצלחה בלימודים

אורנה דניאלימאת: אורנה דניאלי, (תואר שני בהתנהגות ארגונית), בוגרת בית הספר לאימון (CTI) מאמנת לילדים, מתבגרים, סטודנטים והורים בעלי הפרעת קשב וריכוז. אני מאמינה בכוחה של הרפואה האלטרנטיבית לסייע ולהקל את ההתמודדות עם המאפיינים של הפרעות הקשב והריכוז בשילוב עם כלים התנהגותיים.
פרטי התקשרות עם אורנה: טלפון: 052-8508007, דואר אלקטרוני:
ao_danieli@012.net.il 

במשך שנים רווחה הדעה שדחייה חברתית היא תופעת לוואי של הפרעות למידה.
ההנחה שהנחתה הורים ומטפלים היתה שילדים בעלי הפרעות קשב וריכוז "כלואים" בתוך מעגל קסמים שלילי:

הילד סובל מהפרעות קשב וריכוז וליקויי למידה - הילד נכשל בבית הספר - כישלון גורם למבוכה ופוגע בדימוי העצמי - הילד חווה דחייה חברתית בשל אי יכולתו להתחרות בבני כיתתו מבחינת אקדמית

ריכוזית - עכשיו במבצע שאסור לפספס ! - לפרטים לחצו כאן

אילו תיאוריה זו היתה נכונה, ניתן היה להניח שטיפול בקשיי הלמידה יוביל לשיפור במצבו החברתי של הילד לקוי הלמידה. אולם מחקרים רבים מוכיחים שהתיאוריה זו אינה עומדת במבחן המציאות. מעקב אחר ילדים בעלי הפרעות קשב ולקויות למידה שקיבלו חיזוקים מהמערכת וחוו הצלחה הראה שהילדים לא הצליחו לשפר את מעמדם החברתי.

חוקרים שונים שיערו שקיים קשר בין הפרעות קשב ריכוז ולקויות למידה לבין לקויות במיומנויות חברתיות.
לילדים שהכישורים החברתיים שלהם אינם מפותחים יש קושי ליצור ולקיים מערכות יחסים חברתיים עם בני גילם. הילדים הדחויים אינם משתתפים בפעילות החברתית של קבוצת ההשתייכות שלהם ונמנעת מהם ההזדמנות לפתח כישורים חברתיים נוספים. כתוצאה מכך, נוצר מעגל של כישלון והתדרדרות של כישורים חברתיים קיימים עקב חוסר יכולת לתרגל אותם.

כישורים חברתיים נרכשים

הפרעות קשב וריכוז
בתהליך האימון רוכש המתאמן ארבעה סוגים עיקריים של כישורים חברתיים:
1. קריאת סימנים חברתיים – קיים קשר בין הקשיים בתחום הקשב ריכוז של ילדים ובני נוער בעלי הפרעות קשב לקשיים בתחום החברתי שגם הם מבוססים על קשב (הקשבה לאחר, תיאום בין דברים שנאמרים לסיטואציה בה נאמרים הדברים וכד'). האימון שם דגש על התבוננות במצבים חברתיים: קריאת שפת גוף, הקשבה לטון דיבור, ניתוח מצבים חברתיים – מי חבר של מי ולמה. ניתוח תגובות של אחרים לסיטואציה מסוימת ועוד.
2. הצטרפות לקבוצה – סוגי התנהגות שונים גורמים לקבלה או לדחייה על ידי חברת הילדים/בני הנוער. ילדים חסרי כישורים חברתיים יתקשו מאוד בתחום זה: חוסר היכולת לקרוא שפת גוף או סימנים חברתיים של קבוצה יקשו על הילד בעל הפרעת הקשב להשתלב בקבוצה. באימון מתבוננים כיצד ילדים אחרים מצטרפים לקבוצה ולאחר מכן מתרגלים הצטרפות לקבוצה בהתאם ליכולות ולהתקדמות של המתאמן.
3. שמירה על חברות – שלב השימור הוא שלב שונה ומורכב: מה צריך לעשות כדי לשמר את הקיים. המתאמן לומד להפגין רגישות, גמישות ובעיקר לומד לפתח מגוון רחב של תגובות אפשרויות לסיטואציות מורכבות. כמו כן, הוא לומד את הקשר בין סיבה לתוצאה בהתנהגותו החברתית ובתגובותיהם של אחרים להתנהגותו.
4. פתרון קונפליקטים – התגובה הטבעית של ילדים ובני נוער עם הפרעות קשב היא אימפולסיבית, חסרת סבלנות וסובלנות וקיצונית – הכל שחור או לבן. באימון לומדים שלא כל עימות צריך להסתיים בניצחון או בהפסד וניתן להגיע לפשרה, לפחות בחלק מהמקרים.

הפרעות קשב וריכוז ריכוזיתריכוזית® הפרעות קשב וריכוז ריכוזית-H® הפרעות קשב ריכוז היפראקטיביות פותחו ע"י מטפלות מוסמכות ברפואה סינית על בסיס ניסיון מוצלח שלהן בקליניקה באלפי פציינטים שסבלו מהפרעות קשב, ריכוז והיפר אקטיביות.

ריכוזית®, ריכוזית-H® הוכחו כיעילים במחקר קליני בבי"ח שיבא  (תל השומר), במחקר שנערך על ידי פסיכיאטרית הילדים הבכירה, ד"ר מירי כץ . בניסוי נמצאו 70% תוצאות חיוביות בטיפול.

ניתן להשיג בבתי המרקחת, סופר פארם, ניו פארם, בתי המרקחת ובתי הטבע
 

יצירת קשרדלג על יצירת קשר

יצירת קשר

*
*
מין
* שדות המסומנים בכוכבית הינם שדות חובה
*
checked
עבור לתוכן העמוד