חיפושדלג על חיפוש
פרמה גורי - חלק מהטבע שלך pharma guri - coming from nature
חיפושדלג על חיפוש
דלג על

איך להתכונן נכון לבגרויות? 5 טיפים שיעזרו לכם

איך להתכונן נכון לבגרויות? 5 טיפים שיעזרו לכם

 

תקופת הבגרויות מביאה עמה לחצים רבים – כמויות אדירות של חומר, המוטיבציה להצליח, מרתונים ארוכים ומתישים של חזרות ולימודים אל תוך הלילה ולא כולם מצליחים להתמודד עם החרדה שנלווית למבחני הבגרות. לעיתים למתחים הללו  יש מחיר נפשי ואף פיזי כגון כאבי ראש, דרך אכילה כפייתית ועד דכדוך קל, שלא לדבר על כך שהלחץ עשוי גם לפגוע בהישגים ובציון הסופי שלא בהכרח משקפים את ידיעת התלמיד, אלא תוצאה של קושי לעבור את הבחינה בשלום.
כמובן שיש דרכים להתמודד עם מבחני הבגרות כך שתוכלו לחלק את החומר, לעבד אותו בצורה אפקטיבית ולהירגע לפני הבחינה כדי לתפקד היטב בזמן אמת.

 

לפניכם חמש עצות מעשיות בנושא:

אל תדחו לרגע האחרון
הרגלי לימוד הם המפתח להצלחה בבגרויות. חשוב מאוד לסדר את לוח הזמנים כך שתוכלו לעבור על כל החומר,מספר פעמים, בצורה נינוחה – חלקו את החומר הלימודי לפי נושאים בסדר עדיפויות מהקל לכבד או להפך, הדגישו את מה שחשוב לדעתכם, החליטו על תוכנית לימוד יומית משלב השינון ועד התרגול המעשי. כמו כן, וודאו שסביבת העבודה שלכם מתאימה ללימוד, מנוטרלת מרעשי רקע, שולחן הלימוד נקי וחף מחפצים אחרים מלבד הספרים והמחברות הרלוונטיים לנושא הבחינה.

 

 קופון הנחה

 

ללמוד בסגנון הנכון שלכם
בחרו את שיטת הלימוד הנוחה לכם ביותר ואת אסטרטגיית הלימוד שעובדת עבורכם: יש מי שמעדיפים לכתוב שוב את הסיכומים בכתב יד, או בהקלדה למחשב, בראשי פרקים, כיוון שפעולת הכתיבה מסייעת להם בהפנמת החומר.  אחרים מקליטים את עצמם מקריאים את החומר ושומעים את ההקלטות שוב ושוב.

יש מי שמסייע להם ללמוד במסגרת קבוצתית ויש מי שמעדיפים שמישהו יבחן אותם בעל פה על החומר הנלמד. גייסו את הדמיון, קשרו את החומר לאסוציאציות שונות שיעזרו לכם להיזכר במה שלמדתם בשעת הבחינה, הדפיסו מבחנים לדוגמא כדי להבין מה מצופה מכם וכו'. אגב, אל תחששו לבקש עזרה ממורה פרטי או ממישהו שכבר עבר את הבחינות ויוכל לאמן אתכם לקראת הבגרויות.

נפש בריאה בגוף בריא
חשוב מאוד לקחת הפסקות יזומות בין לבין הלימודים כדי להתרענן ולהתאוורר ולא להתמסר טוטאלית לבחינה עד שהיא תשתלט לכם על החיים ותציף אתכם במתחים מיותרים. נסו לשמוע מוסיקה מרגיעה, לצאת לטיול באוויר הפתוח, לעסוק בפעילויות מרגיעות כמו יוגה, מדיטציה או לשחות, לישון שנת צהריים איכותית כדי לחזור עם אנרגיות מחודשות להמשך הלימוד. אם לוח הזמנים מאפשר זאת – נסו ליזום הפסקות משמעותיות יותר בין בחינה לבחינה כדי להתאושש עד הפעם הבאה.

תזונה נכונה ותוספים חשובים
לרבים יש נטייה טבעית להתמסר בזמן ההכנה לבגרויות לדברי מתיקה, משקאות מוגזים ועתירי סוכר או קפאין מתוך מחשבה שהם מעוררים או כי פשוט אין זמן וחשק לאכול עכשיו ארוחות מסודרות. התזונה היא קריטית להצלחה בבגרויות מארוחות מסודרות המכילות את אבות המזון החשובים ועד תוספי תזונה ממיצוי צמחים סיניים שתורמים לבניית אבני הבניין במוח ולתפקוד הקוגניטיבי ולהגברת הריכוז אותם יש להתחיל לקחת לפחות כחודש לפני הבחינה על מנת שהצמחים יתחילו להשפיע.

תפקוד מטבי ביום עצמו
חשוב שתשנו היטב לפני הבחינה עצמה, תאכלו כמו שצריך, תשתו מים, בדקו שכל האביזרים, כלי הכתיבה, המחשבון או כל מה שדרוש לבחינה – אתכם, מאורגן ומוכן לשימוש. נסו להגיע מעט לפני הזמן לכיתה עצמה כדי לתפוס מקום, לנשום עמוק, ללכת לשירותים, לשתות שוב מים ולעבד את החומר פעם אחרונה לפני שמתחילים.

 

כמו כן, אמצו חשיבה חיובית וחשבו על ההצלחה שלכם ועל כך שאתם מסוגלים לעמוד בבחינה כי למדתם ואתם יודעים את החומר.
בהצלחה!

  ריכוזית כמוסות, תוסף תזונה לתלמידים , עם פורמולת צמחים שנחקרה קלינית על ילדים עם הפרעת קשב וריכוז ונמצא במחקר שיפור במבחן TOVA. - לפרטים לחצו כאן 

  קופון הנחה        

 נא מלאו את השם והאימייל>

*
*
checked

* יש לגשת עם הקופון לסניף הפארם, בית המרקחת, בית הטבע הקרוב

 

 

 

 

יצירת קשרדלג על יצירת קשר

יצירת קשר

*
*
מין
* שדות המסומנים בכוכבית הינם שדות חובה
*
checked
עבור לתוכן העמוד