חיפושדלג על חיפוש
פרמה גורי - חלק מהטבע שלך pharma guri - coming from nature
חיפושדלג על חיפוש
דלג על

מה עושים עם ילדים שסובלים מהפרעות קשב וריכוז בתקופת הקורונה?



נגיף (וירוס) הקורונה Covid 19  משנה סדרי עולם – הטיסות עוצרות, ערים תחת סגר, תנועה דלילה ברחובות ומסגרות החינוך מושבתות. יחד עם הדאגה לבריאות ולבטיחות של כל אחד עולה השאלה - מה עושים עם הילדים בחופש הכפוי ובמיוחד עם ילדים הסובלים מהפרעות קשב וריכוז ADD והיפראקטיביות ADHD.


כיצד לסייע להם להתנהל עתה לאור ההנחיות החדשות שלא ניתן להתרועע עם חברים או לבלות בגינה. כיצד עוברים בהצלחה את התקופה המאתגרת הזו עם הילדים ואיך אפשר להפיק את המקסימום מכל יום שעובר?

 

אין שגרה? יוצרים שגרת קורונה


המעבר החד משגרה מובנית ומאורגנת היטב של יקיצה בשעה קבועה והתארגנת לגנים ולבית ספר, לאחר מכן ארוחת צהריים, חוגים, ארוחת ערב וחוזר חלילה לחלל ריק ולא ידוע עשוי לבלבל את הילדים ולהערים קשיים.


אל תתנו לילדים להשתעמם או לשבת בחוסר מעש – תכננו עבורם שגרה אלטרנטיבית. צרו מסגרת ביתית תומכת ברורה ופשוטה ליישום בתנאים העומדים לרשותכם, בין אם בקביעת שעה בה הם מתעוררים מדי יום, תרגול לימודים מרחוק, משחק אונליין עם חברים ועד ארוחות בשעות קבועות. ציינו את המשימות היומיומיות והפסקות התרעננות על לוח גדול ועקבו אחר ביצוע המשימות על פי סדר היום.


פעילויות מגוונת – הכיף נמשך גם בתקופת הקורונה


חשבו איך להעשיר את סדר היום של הילדים, כך שהם לא יחוו שעמום שעשוי לגרום לפריצת גבולות. ניתן לזרום עם ההעדפות הטבעיות  של הילדים, כך למשל, אם הם חובבי אמנות ניתן לארגן עבורם חומרי יצירה והפעלות יצירה ואם הם אוהבים מדעים – לחפש ניסויים או תוכנות מחשב ואתרים לגילויים מדעיים.


אפשר להפוך את הלמידה מרחוק לחווייתית ואינטראקטיבית יותר באמצעות שימוש בתוכנות ליצירת שיחות ועידה ומפגשים וירטואליים עם חברים דוגמת זום וכן הקרנת סרטוני הדרכה מסקרנים לצפייה. כדאי לחשוב מראש על מספר פעילויות ליום על מנת שהתמהיל יהיה עשיר ומעניין.




איך לפרוק אנרגיות במרחב הביתי


לרוע המזל לא לכולם יש בית עם חצר פרטית בה ניתן לשחק משחקי ספורט למיניהם, אבל אפשר לתכנן פעילויות ספורטיביות גם במרחב הביתי הסגור. פעילות גופנית מעלה את רמת האנדורפינים בגוף ואלה אחראים על יצירת מצב רוח מרומם.


קיימות דרכים שונות לפעילויות ספורטיביות גם בחלל קטן: שטיחון ריקודים עם משחק שמלמד כיצד לרקוד ומתגמל את המשתמש על פי נקודות בהתאם לדיוק בתנועות, שערי כדורסל מתקפלים, באולינג משחקני פלסטיק, טרמפולינה קטנה לקפיצות אנרגטיות. ניתן לרכוש מזרן ולהקרין סרטוני אימון לילדים, חישוק וחבל קפיצה כאמצעי עזר בביצוע הפעילות הגופנית.


אם כבר מזמינים אוכל – שיהיה מאוזן


בהלת הקורונה גרמה לרבים להצטייד בכמויות של מזון מבעוד מועד על מנת שלא יחסר דבר. בתקופה זו ללא השגחה הורית צמודה (במידה והנכם עובדים) הילדים עלולים לפרוק עול ולצרוך כמות גבוהה של מזון מעובד וסוכרים שיכולים לפגוע בתפקוד שלהם. חשוב מאוד לשמור על תפריט מאוזן ולהמעיט צריכת מתוקים ומזון משומר ולהעדיף סיבים תזונתיים וארוחות מלאות ובכל מקרה, אם הילד אוכל יותר מהרגיל וגם מתוקים או חטיפים, חשוב לצמצם בכמות ולפקח על צריכת מזון מסוג זה.


להתקדם בלימודים בקצב שלכם


אפשר בהחלט לנצל את הזמן שעומד לרשותכם כדי לסייע לילד להצליח יותר בלימודים – לתרגל עמו את החומר הנלמד, לסייע לו בתכנים עמם התקשה. יש הרבה מאוד חומר לימודי זמין לצפייה וקריאה וניתן למצוא את שיטת הלימוד הביתית הנוחה לכם ביותר ולשלב את הלימוד כחלק אינטגרלי משגרת הקורונה.


אל תתנו למשבר הקורונה לשבור אתכם! ספקו תמיכה לילדים הסובלים מהפרעות קשב וריכוז והיפראקטיביות, זמן איכות משפחתי, שגרת יום שתסייע להם ולכם לעבור את התקופה הזו.

יצירת קשרדלג על יצירת קשר

יצירת קשר

*
*
מין
* שדות המסומנים בכוכבית הינם שדות חובה
*
checked
עבור לתוכן העמוד