חיפושדלג על חיפוש
פרמה גורי - חלק מהטבע שלך pharma guri - coming from nature
חיפושדלג על חיפוש
דלג על

מה קורה לזיכרון ולמיקוד מגיל 50? עצות לשיפור הזיכרון ולריכוז טוב יותר


לפתע אתם שוכחים היכן חניתם את הרכב, מפספסים פגישה חשובה כי היא לגמרי פרחה מזיכרונכם, מתקשים במילוי תשבצים (אחרי שבשנים עברו תקתקתם אותם כמו אלופים). הסביבה המודאגת שואלת אם הכל בסדר וגם אתם מבינים שהזיכרון שלכם לא חד כפי שהיה עשור קודם לכן ובנוסף, דעתכם מוסחת בקלות מכל רעש, צלצול טלפון או צפירה בכביש. 

שינויים במוח ובתפקודו

חוקרים מאוניברסיטת מקגיל בקנדה מצאו שבגיל העמידה חלה ירידה ביכולת לזכור פרטים כמו מיקום אובייקטים וביצועים חזותיים וזו עשויה להיות תוצאה של בעיות בזיכרון ובשליפה.

מחקרים אחרים הצביעו על כך שמגיל 50 ואילך עשויה לחול גם ירידה בתפקוד הקוגניטיבינוירונים (תאי עצב) יכולים להתכווץ או להתנוון ויש ירידה גדולה בהרחבה של קשרים בין תאי עצב. רבים חווים גם זרימת דם נמוכה במיוחד בקליפת המוח הקדמית ובעקבות כך נאלצים לעבוד קשה יותר בתכנון ובארגון פעולותיהם בין אם בעיות באחזור מידע, זכירת תאריכים.

מדובר בהאטה בזיכרון ובדעיכה קוגניטיבית כתוצאה מגיל, אבל חשוב לדעת שגם מחסור בוויטמין 12B יכול לגרום לבעיות קוגניטיביות הקשורות באובדן זיכרון כמו גם צריכה מופרזת של אלכוהול ומחסור בשינה. בעיות רפואיות כמו בעיות לב ובעיות בבלוטת התריס או נטילת תרופות מסוימות עשויות גם להחמיר את המצב. 

איך אפשר לחדד את הפעילות המוחית?

שינויים באורח החיים יכולים לסייע בהתמודדות ושיפור הזיכרון. הפחתת מאכלים מעובדים, משומרים ועתירי סוכר והחלפת התפריט לתזונה מאוזנת עשירה בדגי ים וסרדינים יכולה לסייע. קיימים מחקרים המצביעים על כך שתזונה ים תיכונה העשירה בפירות, ירקות, דגנים מלאים ושומנים בריאים עשויה לתרום מאוד לשיפור הזיכרון. היות ולחץ יכול לפגוע בריכוז באופן משמעותי חשוב לסגל טכניקות הרפיה והרגעה דוגמת דמיון מודרך, יוגה, מדיטציה, מיינדפולנס, טאי צ'י וכדומה.

גם שנת לילה טובה והימנעות מעישון מוזכרים בהמלצות הרפואיות השונות לשיפור הזיכרון ולבריאות הכללית. ירידה באיכות השינה מורגשת עם הגיל במיוחד אצל נשים בתקופת גיל המעבר ושינה ירודה עשויה לפגוע בזיכרון.

שמירה על משקל תקין היא חלק מהעניין, כי יש מחקרים שהראו שעודף משקל בגיל 50 + עשוי להעלות את הסיכון למחלות כמו סוכרת ודלקות שונות המשפיעות לרעה על תפקוד המוח.

מחקרים שונים העלו לדיון גם את החשיבות של תמיכה חברתית, כי אנשים בודדים נוטים לסבול יותר מבעיות קשב וזיכרון. פעילות גופנית ממריצה את מחזור הדם ויכולה לסייע בחיזוק המיקוד והזיכרון. כמו כן, יש חשיבות להמשך התרגול המוחי באמצעות למידה בין אם חוגי העשרה, תשבצים, פאזלים, עבודת גינון תוך שכלול המיומנויות השונות כמו בעת משחק ברידג', קריאת ספרים, שינון מספרי טלפון. יש אפליקציות שונות ייעודיות לאימון המוח שבמחקרים שונים אפילו קשרו בסיכוי להפחתת דמנציה וחשוב להשתמש ביישומים על בסיס יומיומי כאשר יישומים אלה מבקשים מכם לזכור דברים שונים או לפתור חידות או לבצע אתגרים וחזרתיות שאמורה לעזור הן בחיזוק הזיכרון החזותי והן בפתרון בעיות תחת לחץ יומיומי כאשר חלק מהאפליקציות אף מציבות שעון חול ומעמידות לוח זמנים לביצוע המשימות או פתרון כל בעיה. 

איך לשפר את הביצועים באמצעות פורמולת צמחים?

מוזמנים להכיר את ריכוזית סילבר לאנשים בני 50 פלוס שרוצים יותר מיקוד ופוקוס בפעילות היומיומית ולדחות את השפעות הגיל כמה שניתן. ריכוזית סילבר מבוססת על תמציות צמחים שמקושרים בספרות המדעית לחיזוק הזיכרון, המידה והקוגניציה כמו סנטלה, בקופה, ויטניה, מליסה, קמומיל, פסיפלורה וספירולינה. כמו גם ריכוזים גבוהים של ג׳ינסנג קוריאני, ויטמינים, נוגדי חמצון חשובים שהופקו מזרעי ענבים, והמינרלים אבץ וסלניום הידועים בחשיבותם על התפקוד הנוירולוגי, זיכרון וחשיבה. 

יצירת קשרדלג על יצירת קשר

יצירת קשר

*
*
מין
* שדות המסומנים בכוכבית הינם שדות חובה
*
checked
עבור לתוכן העמוד