חיפושדלג על חיפוש
פרמה גורי - חלק מהטבע שלך pharma guri - coming from nature
חיפושדלג על חיפוש
דלג על

שיטות טיפול נפוצות בהפרעת קשב וריכוז


החיים עם הפרעות קשב וריכוז מחייבים להתעדכן בכל השיטות החדשות והאלטרנטיביות להתמודדות עם התופעה במטרה למצוא את הדרך היעילה ביותר לשפר את התפקוד ואת ההישגים. בשוק אומנם קיימות תרופות מרשם לטיפול ב-ADHD, אבל לאלה עשויות להיות תופעות לוואי לא נעימות והן גם מייצרות תלות בנטילתן. לכן, רבים מחפשים בעקבות אבחון קשב וריכוז שיטות נוספות להעלאת המיקוד והגברת הריכוז. 

לפניכם סקירה של שיטות שונות בתחום:

הכל מתחיל בהתנהגות

שיטת הטיפול הקוגניטיבי התנהגותי (CBT) נועדה לשנות דפוסי חשיפה שליליים ולחזק התנהגות חיובית ומיטבה. במסגרתה מנסים להיפרד מהתנהגות בעייתית כמו דחיינות או פיזור ולהעלות את המוטיבציה והיעילות ומחקרים שונים הצביעו על כך שהיא עזרה לבעלי הפרעות קשב וריכוז לשפר את ההצלחה שלהם ואפילו מסייעת בטיפול בבעיות רגשיות הנלוות לעיתים להפרעה זו. 
שיטת טיפול זו מבוססת על כך שמחשבות אוטומטיות או פרשנויות ספונטאניות יכולות לעוות את המציאות ולבסס הנחות לא נכונות לגבי תפיסת העצמי או הסביבה וברגע שאפשר לארגן אותן ולהפוך אותן למחשבות חיוביות אפשר גם לאמץ התנהגות חיובית ויעילה יותר. 

קופון הנחה מעודכן - ריכוזית
המודעות שעושה הבדל
שיטת מיינדפולנס (קשיבות) אף היא יכולה לסייע בהשגת שקט נפשי, ריכוז ומיקוד כאשר היא משתמשת בטכניקות של נשימה עמוקה והתמקדות בהווה להרפיה והתנערות מרגשות שליליים. במסגרת טכניקה זו לומדים להיות מודעים יותר לסיטואציה וכך להגיב בדרך רגועה יותר. במסגרת תרגול מיינדפולנס מנסים לאמן את המוח לריכוז טוב יותר ולשליטה גבוהה יותר בדחפים ובסימפטומים נפוצים של ADHD. אסטרטגיית טיפול זו משפרת את תשומת הלב וכך יכולה לסייע גם במצב הרגשי והיכולת להבין שהמחשבות ותשומת הלב נודדת ולתרגל מיומנות של שינוי המיקוד לפי הצורך במסגרת אימון עצמי מודע יותר.
יוגה וטאי צ'י אף הם יכולים לסייע כמו גם מדיטציה וטכניקות הרפיה למציאת האיזון הנחוץ במיוחד כאשר חשים מוצפים והדעת מוסחת בקלות. ניתן לתרגל באופן קבוע או כשחשים במצוקה כלשהי וחשוב להכיר את הטכניקה על מנת להגיע לרגיעה המבוקשת.
מחקרים שונים גם בדקו את השפעתו המרגיעה של עיסוי וישנן עדויות לכך שעיסוי יכול להגביר ריכוז בשל האפקט של המגע המרגיע. 



קופון הנחה מעודכן - ריכוזית

טיפול באמצעות שינויים תזונתיים
מחקרים שונים הצביעו על הקשר בין תזונה מסוימת להחמרה או שיפור של הפרעות קשב וריכוז ונראה שמאכלים מעובדים, עתירי שמן וסוכר מחריפים את הבעיה בעוד מאכלים נטולי סוכר המבוססים על ירקות חיים וכן אומגה 3 יכולים לסייע עם הפרעות קשב וריכוז. בחוץ קיימות תיאוריות שונות שקשורות לשינויים תזונתיים שיכולים לעשות הבדל כמו דיאטת פיינגולד, שמגבילה בחומרי טעם וריח, חומרים משמרים וצבעים מלאכותיים להשגת שיפור התנהגותי. כמובן שחשוב לבצע בדיקת דם ולבדוק אילו ויטמינים ומינרלים חיוניים להתפתחות ולתפקוד הקוגניטיבי ולשלבם בתפריט.  חשוב לדעת שרמות גבוהות של עופרת נקשרו במחקרים עם הפרעות קשב וריכוז וכך גם היעדר ברזל או חוסר במגנזיום ואבץ, רמות נמוכות של מינרלים עלו הצביעו על גירעון ופגיעה בפונקציות קוגניטיביות כמו עיבוד המידע. 
על מנת לבחור את שיטת הטיפול המתאימה כדאי להתייעץ עם רופא ומומחים בתחום וכן לנסות ולבחון בעצמכם את השפעת הטיפול ואולי גם לשלב בין טיפולים שונים. 
לצד טיפולים משלימים ואלטרנטיביים להפרעות קשב וריכוז ניתן למצוא גם מוצרים המבוססים על רכיבים טבעיים לשיפור המיקוד והריכוז כמו ריכוזית. פורמולה של צמחים סיניים אשר פותחה על ידי מטפלות סיניות ונבדקה במחקר קליני בבית החולים שיבא על ילדים הסובלים מהפרעות קשב, ריכוז והיפראקטיביות, ונמצאה משפרת תוצאות מבחן TOVA


יצירת קשרדלג על יצירת קשר

יצירת קשר

*
*
מין
* שדות המסומנים בכוכבית הינם שדות חובה
*
checked
עבור לתוכן העמוד