חיפושדלג על חיפוש
פרמה גורי - חלק מהטבע שלך pharma guri - coming from nature
חיפושדלג על חיפוש
דלג על

איך שורדים את החופש הגדול עם הפרעות קשב וריכוז


החופש הגדול המתקרב מלחיץ לא מעט הורים שילדיהם סובלים מהפרעות קשב וריכוז, אז כדי לעזור ריכזנו בשבילכם דרכים אפשריות להתמודדות עם הילדים בחופשה. 
* חשוב לשמור על שגרה גם בימי החופש
* העשירו בפעילות ספורטיבית וקבעו משימות ויעדים
* ריכוזית היא פורמולה שמבוססת על צמחים סיניים, נבדקה על ילדים עם הפרעות קשב וריכוז ונמצא שהיא משפרת את תוצאות מבחן TOVA.

היעדר המסגרת, המרחק מחברים והשעות הפנויות – החשש הטבעי מפני בואו של החופש הגדול הוא שהשהייה הממושכת בבית או מול המסכים תחמיר את התסמינים של ילדים עם הפרעות קשב וריכוז. אבל יש דרכים לשמור על השגרה של ילדים שעברו אבחון קשב וריכוז בעקבות מבחן TOVA וסובלים מתופעה של קשיי קשב וריכוז והיפראקטיביות גם בתקופת החופש מהלימודים. 
כדאי לצאת לחופש עם תוכנית פעולה מסודרת
אל תחכו שהילדים יתלוננו שמשעמם להם. חשבו מראש איך תוכלו לארגן להם שגרה במהלך החופש הגדול. אפשר לשבת יחד עם הילדים ויחד לקבוע מערכת שעות ולהחליט על פעילויות יומיומיות, ועל סדר יום קבוע. קבעו מראש את זמן הארוחות, הגדירו והגבילו זמן מסך, ציינו מהי שעת המקלחת והכינו את התפריט התזונתי שלהם, כך שתוכלו למנוע מהם לצרוך יותר מדי מאכלים מעובדים וסוכרים, ולעודד אותם לאכול אוכל בריא ומזין. 
תוכלו לתלות את מערכת השעות ואת התפריט היומי על דלת הכניסה או המקרר, ולהניח לילדים לבחור את הפעילויות והאוכל שלהם מתוך מגוון של פעילויות ומאכלים שנבחר על ידיכם מראש. 
נוסף לפעילויות ולאוכל, גם שעות השינה והיקיצה צריכות להיות חלק מהשגרה הקבועה. נסו לא לתת לילדים ללכת לישון מתי שמתחשק להם ולהתעורר כשבא להם – שרטטו מסגרת מובנית של שעות וזכרו ששנת לילה טובה היא קריטית לתפקוד הקוגניטיבי של ילדים, ובמיוחד של אלה שיש להם הפרעות קשב וריכוז. 
תוכלו גם לקבוע יעדים ומטרות לימודיות לחופשת הקיץ, להשלים משימות בלימודים, לצמצם פערים או להתקדם בחומר ולחזק את המיומנויות הלימודיות או החברתיות של הילדים. אם קבעתם יעדים ספציפיים, אפשר לשקול תוכנית תגמולים ותמריצים שתשבח את הילדים על עמידתם במשימה אפילו אם מדובר בארגון תיק, סידור החדר או משימות שהם מתקשים בהן בשל הפרעות הקשב. 
קבעו מראש כללי התנהגות לחופשת הקיץ והכינו את הילדים כל יום מראש לקראת יום המחרת כדי שהם ידעו מה מצופה מהם. 
איך ליצור הזדמנויות 
חשוב מאוד לאוורר את הילדים ולדאוג לפעילויות פיזיות שיעזרו להם לתעל את האנרגיות למקומות חיוביים ולפרוק אותן. זה יכול להיות טיול בטבע או קמפינג עם משפחה וחברים, קייטנת ספורט או חוג ספורטיבי במהלך היום, מנוי לבריכה או אפילו רכיבה על אופניים. 
פעילות גופנית מתונה על בסיס קבוע יכולה להוריד את הלחץ ולשפר את המיקוד והריכוז של הילדים. בנוסף, תכננו זמן משפחתי משותף עם הילדים, גם אם אתם ממשיכים לעבוד כרגיל בחופשת הקיץ. 
קבעו זמן משחק אחר הצהריים או הקצו לכך זמן בסוף השבוע. כדאי ליזום גם פעילות קיץ יצירתית שמשפרת הערכה עצמית ולהכיר לילדים פעילויות שלא התנסו בהן בעבר. אולי הם יגלו כישרון חבוי או ימצאו תחביב חדש. 
תרופות
החליטו מה לעשות עם תרופות לקשב וריכוז כמו ריטלין, ואם הילדים מקבלים תרופות מסוג זה לכו לייעוץ רפואי ובדקו אם כדאי לעשות הפסקה ולנסות תחליף לריטלין. הזמן שבו הילדים לא במסגרת יכול להיות תקופה טובה להתנסות. 
אחד מתוספי התזונה הטבעיים שכדאי לנסות הוא פורמולת ריכוזית, שמתאימה גם לילדים שמקבלים תרופות להפרעות קשב וריכוז. יעילותה של ריכוזית הוכחה בניסוי קליני והיא מבוססת על צמחים סיניים, שבספרות המקצועית מוכרים ככאלה שמכילים פיטו-כימיקלים. חומרים אלה ככל הנראה מהווים חלק מחומרי ההזנה של המוח ומשתתפים בפעילות של קרום תאי המוח, ובכך משפיעים על הקוגניציה, הלמידה והריכוז. הפורמולה יכולה לעזור גם למבוגרים. 
קופון הנחה מעודכן - ריכוזית
צרו קשרדלג על צרו קשר

צרו קשר

*
*
מין
* שדות המסומנים בכוכבית הינם שדות חובה
*
checked
עבור לתוכן העמוד